DIGITAL DESIGN CASES​

Projekter som jeg har arbejdet med under min uddannelse som cand.it i Digital Design & Interaktive Teknologier

Kompetencer: 

  • Design Thinking
  • Brugerundersøgelse
  • UX design
  • UI design
  • Prototyping
  • Brugertest
  • Figma

Brugercentreret redesign af Bayers app til væggelusmonitorering

Formålet med projektet var at forbedre den nuværende brugeroplevelse ved at redesige en brugervenlig og intuitiv app, som passer til målgruppen behov og teknisk kyndighed. 

I løbet af processen blev indsigter indsamlet igennem en online survey med ti besvarelser, to interviews, en co-design workshop med tre forskellige hostels og fire usability tests.  

Indsigter blev omdannet til designkrav, hvor vi differentierede mellem funktionelle og ikke-funktionelle krav. Herefter blev de videreudviklet til user stories, som blev sorteret i ved brug af kano prioritering. Til slut kortlagde vi den nye user flow og udviklede prototypen i Figma. Prototypen blev løbende rettet til ud fra indsigter fra tænke-høj-test med slutbruger.

Designprocessen

Med en kombination af Design Thinking og Lean Startup som framework, arbejdede vi i flere iterationer.

AFFINITY DIAGRAMMING

For at overskueliggøre vores data fra survey og interviews, benyttede vi Affinity Diagramming, hvor vi sorterede ud fra spørsmål og svar. 

User Journey Map

I starten af processen, lavede vi en kortlægning af den nuværende apps user flow for at skabe overblik over pains og gains ved de forskellige touchpoints. Her differentierede vi mellem den nye bruger og den rutineret bruger. 

Brainstorm

Med fokus på participatory design, lavede vi en online co-design workshop, hvor en af øvelserne var brainstorming. Her kom deltagerne med idéer til funktioner, som appen skulle indholde.

persona

Ud fra indsigter fra brugerundersøgelser, lavede vi to personaer, der repræsenterer to typer af slutbrugere. 

Videreudvikling af Innovator Q

Innovator Q er et nichemedie med fokus på diversitet, repræsentation samt inklusion i erhvervslivet. De ønsker hjælp til hvordan de, med forholdsvis lille kapacitet, kan gøre sig relevante overfor virksomheder. 

Vi har indsamlet empiri gennem tre interviews med enten HR eller CSR ansvarlige hos Dansk Erhverv, DR og Københavns Lufthavn for at få en forståelse for brugernes behov. Derudover blev der lavet desk research på baggrund af at få større forståelse for markedet og konkurrenter. 

Ud fra dette skabte vi Ajour, som er et koncept, der er videreudviklet på baggrund af Innovator Q og har til formål at samle nyheder, information om udvikling og rådgivning om diversitet i erhvervslivet ét sted. Hvor fokus er på, hvordan indhold og udseende kan være med til at gøre Innovator Q relevant i en B2B sammenhæng.

Ajour er skabt efter brugers ønske om et bredere fokus på diversitet, og ikke blot kønsdiversiteten. Ajour opdaterer om nyheder, navne, debat og blogindlæg med brugergeneret indhold relateret til diversitet i erhvervslivet. Ajour tilbyder B2B medlemskab, hvor man bag betalingsmuren får adgang til eksklusivt indhold, segmenterede nyhedsbreve, analyser, særlige events, foredrag og rådgivning – alt sammen om diversitet i erhvervslivet, og hvordan vi i fællesskab fremmer dette. Særlig tilbydes virksomhedsprofiler for medlemmer, der gennem promovering får incitament til at arbejde for emnet. 

Designprocessen

Business Model Canvas

Value Proposition canvas